14 Ekim 2010

Mayra Andrade

Bu güzel, zeytin gözlü nefis dudaklı ve sesi çok güzel kız, 1985 de Küba'da doğmuş ama ergenlik yaşlarına kadar Cape Verde'de yaşamış. Daha sonra Senegal, Angola, Almanya ve Fransa'da yaşamış. Küçük yaşlarından beri şarkı söylüyormuş, şarkıcı olmak için doğmuş. En son çıkardığı CD de üç şarkı da kendi bestesi. Ustası Cesaria Evora'nın mirasçısı diyorlarmış. Aynı kökenden geliyorlar. İlk albümü "Navega", daha çok fransızca parçalar söylemiş, sonra Brezilyalı müzisyenlerle çalışıyor, portekizce söylediği ikinci albümü "Storia Storia" onu ve müziğini daha iyi anlatıyormuş. Çok hoş bir sesi var, yumuşaçık, sıcacık, kendisi de nefis bir hanım.  
Şimdi bu güzel hanım Türkiye'ye geliyor, İş Sanatta konser verecek. İşSanat böyle harika sesleri nasıl buluyor buralara getiriyor bilmiyorum ama çok kutluyorum. Programda tesadüfen görünce ilgilendim ve kimdir bu diye bakıp araştırdım. Reklamı da yapılmıyor, herkes duymadan zaten küçük olan salondaki biletler tükenmeden alıp giderim inşallah diye umuyorum. Olmazsa CD sini alırım, evde , arabada doya doya dinlerim, ama kendisini de görmek fena olmaz hani.  Sitesine girin inceleyin, şarkılarını dinleyin, videolarını izleyin, fotograflarına bakın, birçok önemli müzisyenle çalışmış, şarkı söylemiş, etkilenmiş. Bence çok genç ve geleceği parlak, belki biz burada yeni tanışacağız, kendisi zaten oldukça meşhurdur ama yine de yolu açık olsun, daha uzun yıllar onu dinlemek ve izlemek zevk olacak sanırım.

Hiç yorum yok: