31 Mayıs 2011

Benim vefakar makinam

1980 senesi Mayıs veya Haziran ayında almış olduğum Arçelik 1600 otomatik çamaşır makinam 31 yıl sonra yeter artık dedi. O yıllarda makina alanlar belki bir defa belki de iki defa daha yenisini almış eskiyi atmışlardır. Benim bu zayıf ince uzun çamaşır makinam üstten açılır kapağı ile diğerleri gibi 5 kg çamaşırı bugünlere kadar pek güzel yıkadı. Adaşı diğer geniş modellere kıyasla her evimdeki banyoya kolaylıkla sığdı, hatta başka şeylere de yer bıraktı. Yürümesi, sallanması olmayan sadece son zamanlarda fazla gürültü yapmaya başlayan makinamla vedalaşmaya hiç hazır değildim. Önce perdelerimi uyduruktan sıktı sıkmadı, neler oluyor perde programı herhalde onun için böyle yapıyor dedim. Sonra normal renkli çamaşırlarımı yıkarken dermanı kesildi, vınlayıp durdu bir türlü yıkamaya geçemedi, sıkmayı hiç yapamadı, su almayı ve boşaltmayı hala iyi yapıyordu ama ne fayda. Çamaşırlar hem kirli, hem ıslak kaldı içinde. Elle sıktım, çıkarttım öyle deterjanlı ve tam yıkanmamış şekilde kuruttum onları, tekrar yıkanacaklar ama ne zaman, çürümesinler. Bunun nesi var diye servis çağırdım ama servis elemanı bile makinanın yaşından küçük, hiç görmemiş bu modeli sadece duymuş veya resimlerini görmüş. Evirdi, çevirdi, açtı baktı, motor kalkmıyor dedi. Yani motoru yandı diye anladım. Tamiri mümkün ama garantisi yok artık, belki 3 ay daha gider belki 6 ay daha, motor sarılacak, kömürler değişecek, belki amortisörlere birşeyler oldu onlarla beraber astarı yüzünden pahalıya gelecek, siz bununla vedalaşın artık dediler. İyi dedim. Apar topar yeni makina bakmaya gittim. Hayatımda ilk defa herkeste olan önden kapaklı, çamaşır yıkanırken seyredilen, normal geniş modellerden bir italyan markası makinayı keseme en uygun fiyatla ve de taksitle aldım, bir günde eve geldi, arkasından servis geldi, bağlandı, yarıda kalan çamaşırlar tekrar yıkandı. Banyom pek şık oldu. Gelen servis elemanından birisi bekarmış, bu makinayı yaptırıp kullanırmış, hadi abla hediye et şunu bana deyince al hayrını gör diye anında 31 yıllık makinamı gönderdim. İnşallah onun da işini görür. Aslında Arçelik Fb sına yazacaktım, resmini gönderecektim, belki müzeleri varsa oraya koymak isterlerdi diye düşünmüştüm.

13 yorum:

SOURIANT dedi ki...

bir makineye ancak bu kadar can ve gönül verilir! :) çok hoş yaa!
iyi günlerde kullan yenisini...
onda da İtalyanı bulmuşsun ya!

tata dedi ki...

1980 olduğundan emin misiniz? O yıllarda sadece birkaç evde Arçelik TOÇ'lar vardı. Biz bu modeli 1993'te aldık. Bence 1980 değil, 1990'da almış olabilirsiniz.

Zeynep B. dedi ki...

Aynı makineyi hala kullanıyorum. İnternette resimlerini ararken yazınıza denk geldim. Benimki 1993 üretimi... Arada azıcık yürüyor, gürültü yapıyor ama normaldir 20 senedir aynı köşede sıkılmış olsa gerek! Canavar gibi yıkamaya devam ediyor, bir kez bile 'tık' demedi... Ama maalesef taşınma sebebiyle vedalaşmak zorundayım...Çok zor geliyor, hakikaten pek alışmıştım, pek memnundum, pek seviyorum...

Adsız dedi ki...

Bizimki de bugün su boşaltma yapmadı ve servis tamir edilemez dedi.

işin kötüsü yerine başka makine de sığmaz

Adsız dedi ki...

Halen elinde olan ve kullanmak isteyene yardımcı olmak isterim. Program beynini açtım. tamir ettim. Şeması da var.

Adsız dedi ki...

MIRAGE...
Yazınıza bayıldım.Ben de fotoğrafını ararken yazınızı buldum. Yanda oturan arkadaşımın çok sevdiğim annesi vefat ettikten sonra,annesinin makinesini satın aldık.(nur içinde yatsın)90'lı yılların başıydı.Çok sevdik kaynaştık,tabi teyzenin hatırası da var.Bir türlü vazgeçemedik.Benimle büyüdü.Bugünlerde su kaçırıyor.Belli ki artık yorulduğunu anlatmaya çalışıyor.Tamirci anlamaz diye düşünüyorum sizin olaydaki gibi.Şu beynini çözen arkadaş yardımcı olura sevinirim.Aksi halde istemesemde çocukluk anılarıma veda edeceğim.

Unknown dedi ki...

anneannemizde unuttugumuz ayni makinayi yazlikta tekrar kullaniyoruz.
birtek vidalari paslanmis.bu maknayi arcelik firmasi artik koruma altina almali.cunku kult bir makina olma yolunda
ercan

suha dedi ki...

ADSIZ sana nasıl ulaşabilirim 1600 arçelik makinam su alıyor boşaltıyor sıkma yapıyor ama maalesef yıkama yapmıyor

Unknown dedi ki...

Bu bahsettiğiniz makina nasıl çalışıyor. Acil bilgi lazım. Şuan kaldığım evde var ve birbirimize iki yabamvı gibi bakıyoruz

Unknown dedi ki...

Bu makinayı arıyorum..çalışır olacak..haber verirseniz sevinirim..

Unknown dedi ki...

eposta adresim..rfergn5@gmail.com

Adsız dedi ki...

Merhaba bende nasıl kullanildiginimerak ediyorum yazlıkta var ama verim.alamadik yada yanlış kullandik yardımcı olurmusubuz acil email adresim eddacaa@gmail.com

Yiğit dedi ki...

Yiğit Koçkan,
Merhabalar, yazlıkta annemin kullandığı makina.
Annem 1,5 sene önce vefat etti o günden beri yazlığa gitmedik.
Bir aile dostumuz şu anda yazlıkta kalıyor ama makinanın kapağını açamamış.
İşin açıkçası bizde hatırlamıyoruz. Arçelik kullanım klavuzunu bulamadı.
Acaba elinde kullanım kılavuzu olan yada kapağın nasıl açılacağını bilen bir arkadaşımız varmı? yardımcı olabilirseniz çok makbule geçecek.

Şimdiden çok teşekkürler